E-számla

E-számla megoldások

E-számla modul Microsoft Dynamics NAV (Navision) vállalatirányítási rendszerhez

A DESI ezenkívül tartalmaz egy általános E-számla modult, mely illeszthető bármilyen vállalatirányítási rendszerhez.

E-számla tudnivalók, jogszabályok kiállítóknak és befogadóknak (Gy.I.K.)


Szeretne a számlázási rendszerében haladni a korral, és modern, költséghatékony számlázást megvalósítani? A bármilyen vállalatirányítási rendszerbe integrálható ’DESI’ elektronikus-számla rendszerrel kiválthatja – vagy kiegészítheti - papír és hagyományos posta alapú számlázási rendszerét, akár hetek alatt, ezáltal igen jelentős erőforrásokat és költségeket megtakarítva a továbbiakban.

A DESI (Digital Encryption & Signing Interface – Digitális titkosító és aláíró interfész) előnyei:

Gyors bevezetés: A DESI bevezetése – moduláris kialakításának köszönhetően - meglévő, működő ERP rendszerbe akár napokon belül megoldható, amiben a teljes bevezetési és oktatási fázis is benne értendő. Más ERP rendszer esetén minimális (szintén napokban mérhető) módosítás szükséges az ERP rendszerben. A DESI hardver-szoftver háttér erőforrásigénye minimális.

Kényelmes: A DESI használatával egy-egy számla kiállításának ideje lerövidül, a nyomtatás, borítékolás, postázás helyét átveszi egy teljesen automatizált elektronikus aláírási és email küldési folyamat, mely másodpercekig tart, és semmilyen szakértelmet nem igényel a felhasználó – számlázó – részéről. 

Korszerű: A DESI támogatja a digitálisan aláírt PDF, magyarországi „de facto” szabvány APEH-XML ajánlás, és EDI dokumentumformátumokat. Előbbi a vizuális megjelenítést célozza, utóbbi kettő pedig a B2B e-dokumentumok automatikus feldolgozását. Ezáltal a vállaltközi folyamatok is gyorsulnak, egyszerűsödnek, a DESI-n keresztül küldött számlákat a fogadó félnek nem kell kézzel rögzítenie ügyviteli rendszerében.

Költséghatékony: A felgyorsult számlázás, a postai kézbesítés és borítékolás elhagyása emberi erőforrást is felszabadít, ezenkívül a papír- és postaköltség helyébe lépő elektronikus aláírás díj töredéke a hagyományos számla költségeinek, így már havi néhányszáz számla kiállítása esetén jelentős költségmegtakarítás érhető el.

Egyszerű: A DESI használata a számlázó vagy vevőtörzs-karbantartó adminisztrátorok szempontjából néhány óra alatt maradéktalanul elsajátítható, a munkafolyamatokban minimális változást hoz.

Szabványos: Az EDI, APEH-XML, és PDF használata miatt a DESI által készített elektronikus számlákat a világon bárki tudja fogadni és feldolgozni, valamint a DESI természetesen az APEH által is elfogadott számlázási rendszer.

Jogszerű: Az ÁFA-törvényben és e-számlázáshoz kapcsolódó joganyagokban foglaltaknak a rendszer megfelel, APEH által elfogadott tanúsítvánnyal és időbélyeggel dolgozik. A meglévő számlázási rendszerbe integrálása egyedi engedélyeztetéshez NEM kötött, bármikor bevezethető.

A DESI működése egészen leegyszerűsítve úgy fogalmazható meg, hogy a nyomtatott (és kézzel aláírt, pecsételt) számla helyett bizonyos – paraméterezéssel meghatározható – vevőkörnek nyomtatandó számla helyett a számla vagy jóváírás nem papír alapon készül el, hanem egy PDF dokumentum, valmint elektronikus feldolgozást elősegítő XML, EDI fájlok keletkeznek, majd ezek digitálisan aláírásra és időbélyegzésre kerülnek, valamint a rendszer automatikusan emailben elküldi a vevőnek. Mindez teljesen automatizáltan történik, a cég üzleti folyamatai szempontjából semmilyen változás nincsen. 

A DESI kétféle működési módra képes: vagy cégszintű tanúsítvánnyal (aláírással) lát el minden egyes dokumentumot, vagy kritikus dokumentumok esetén akár személyre szóló, névhez, chipkártyához, PIN-kódhoz kötött aláírással, így utóbbi esetben nem csak a feladó cég, hanem a bizonylat kiállítójának személye is letagadhatatlan lesz.

A DESI használatával nemcsak számlázási rendszerét bővítheti ki, hanem  a chipkártyás, személyre szóló aláírást kihasználva akár kritikus belső dokumentumok, vagy rendelések, szállítólevelek, bármilyen más, az ERP rendszer által kiállított bizonylat is aláírható, időbélyegezhető, így annak mind az időpontja, mind aláírója (kiállítója) letagadhatatan, bizonyítható lesz.

Amennyiben e-számla rendszerünk felkeltette érdeklődését, kérjük keressen meg minket.